Battery Management System Smart BMS12/200 for Victron LiFePO4 Batteries / BMS210055000
✅ Bluetooth | ✅ Protection against e.g. deep or overcharging | ✅ Monitoring of up to 10 lithium batteries connected in parallel
Varianten-ID 96628
Deutschland: §12 Abs. 3 UStG 2023, Österreich: §28 Abs. 62 UStG 1994
Deutschland:
Bitte beachten Sie, dass der Nullsteuersatz für den Erwerb von Heimspeichersystemen & PV-Anlagen (auch Einzelteile daraus) folgende Voraussetzungen erfordert:
- Käufer und Anlagenbetreiber muss die gleiche Person sein
- Die Solaranlage muss wohnungsnah sein oder auf öffentlichen und anderen Gebäuden, die für dem Gemeinwohl dienende Tätigkeiten genutzt werden.
- Die Solaranlage darf 30 KW (Peak) nicht überschreiten
- Die Anlage muss in Deutschland installiert werden.
- Käufer unterliegt dem deutschen UstG
So geht die Bestellung zum Nullsteuersatz:
Deutschland:
Wählen Sie die Box 0% Steuer aus und setzen Sie den Haken bei "Bestätigung", sofern alle Voraussetzungen erfüllt sind. Legen Sie Ihre gewünschten Produkte wie gewohnt in den Warenkorb und schließen Sie Ihre Bestellung an der Kasse ab.
Österreich:
Melden Sie sich bitte per Mail an kontakt@fraron.de. Wir prüfen, ob Ihre Bestellung die erforderlichen Voraussetzungen erfüllt.
ACHTUNG: Beim Erwerb des Produkts für die Installation in Reisemobilen oder Booten oder sonstigen Anwendungen die nicht mit einer Heimspeicheranlage in Verbindung stehen, darf der Nullsteuersatz nicht zum Ansatz kommen! !
Weitere Informationen
Weight , Versand als Paket
Battery Management System Smart BMS12/200 for Victron LiFePO4 Batteries
with Bluetooth Function
designed for camper, boat, car, caravan, solar and industrie
The Smart BMS 12-200 is intended for use with Victron Smart LiFePo4 batteries with M8 circular connectors. It supports up to 10 batteries in parallel (BTVs are simply daisy-chained). Can be used as a system on/off switch.
Starter battery Protection
This function is similar to that of a Cyrix Battery Combiner or Argo FET Battery Isolator. Current can flow to the LFP battery only if the input voltage (= voltage on the starter battery) exceeds 13V.
Additionaly, current cannot flow back from the LFP battery to the starter battery, thus preventing eventual damage to the LFPbattery due to excessive discharge.
Alternator and battery protection
The input current is electronically limited to approximately 90% of the fuse rating. A 100A fuse, for example, will therefore limit the input current to approximately 90A. (For fuse ratings and corresponding current limit please see table 1)
Choosing the right fuse will:
1. Protect the LFP battery against excessive charge current (important in case of a low capacity LFP battery).
2. Protect the alternator against overload in case of a high capacity LFP battery bank (most 12V alternators will overheat and fail if running at maximum output during more than 5 minutes).
Load/battery charger output-input (Power Port SYSTEM+)
This Power Port can be used to either charge or discharge the LFP battery (i.e. via a charger, an inverter or inverter/charger) with a maximum continuous current of 200A in both directions.
Can also be used as a load output, thus DC loads can be connected directly to this port. The port is short-circuit protected with a peak discharge current of 400A.
The Smart BMS will make sure that the battery discharge will cut-off in case of imminent cell under voltage.
The Smart BMS will enable charging through this port, but no charge algorithm can be applied internally.
Li-ion battery protection
Excessive input voltage and transients are regulated down to a safe level.
The Smart BMS will stop charging in case of cell over voltage or over temperature.
It has three outputs, similar to the smallBMS:
Load Disconnect output
The Load output is normally high and becomes free floating in case of imminent cell under voltage (default 2,8V/cell, adjustable on the battery between 2,6V and 2,8V per cell). Maximum current: 10mA. The Load output can be used to control the remote on/off input of a Battery Protect, inverter, DC-DC converter or other loads.
Pre-Alarm output
The pre-alarm output can be used as warning when the battery voltage is low and it will trip shortly before the Load Disconnect output is disabled due to cell under voltage.
The pre-alarm output may be used to drive a relay, LED or Buzzer. It can be configured as continuous or intermittent signal.
The pre-alarm output is normally free floating and becomes high in case of imminent cell under voltage (default 3,1V/cell, adjustable on the battery between 2,85V and 3,15V per cell). Maximum current: 1A (not short circuit protected.)
The minimum delay between pre-alarm and load disconnect is 30 seconds.
Charge disconnect output
The Charge disconnect output is normally high and becomes free floating in case of imminent cell over voltage or over temperature. Maximum current: 10mA. The Charge disconnect output is not suitable to power an inductive load such as a relay coil. The Charge disconnect output can be used to control: The remote on/off of a charger, a Cyrix-Li-Charge relay, a Cyrix-Li-ct Battery Combiner.
Note: in some cases, an interface cable will be needed, please see the manual. A non-inverting or inverting on/off cable may be required, please consult the appendix.
Remote on/off input, also configurable as system on/off
The remote on/off input controls the charging via the alternator, while the BMS functionality will remain active regardless of the remote on/off state.
The remote on/off can also be used as system on/off switch. This can be configured with VictronConnect.
The remote on/off (or system on/off) consists of two terminals: Remote L and Remote H.
A remote on/off switch or relay contact can be connected between L and H.
Alternatively, terminal H can be switched to battery plus, or terminal L can be switched to battery minus.
LED indicators (from left to right)
• Green (1): Alternator Charging
• Red (2): Over-Temperature protection of the Smart BMS
• Green (3): Smart BMS is active
• Blue (4): blinking – Bluetooth broadcasting, ON – connection establised
• Yellow (5): Charge disconnect output is enabled
• Orange (6): Load disconnect output is enabled
• Green (7): Charging from System+ port enabled
Delivery contains:
- Smart BMS12/200, Victron BMS210055000
Technical Details:
- Maximum charge current, Port Alternator: 100A (with a 125A-Fuse)
- Maximum charge current, Port SYSTEM+ : 200A
- Maximum discharge current, Port SYSTEM+ : 200A
- Peak discharge current : 400A
- Input voltage to start charging: >13V
- Current consumption, remote on: 17,5 mA (excluding Load output and Charge output current)
- Current consumption, remote off: 6,5 mA (BMS functionality still active)
- Current consumption, remote off: 4,5 mA (BMS functionality disabled)
- Load disconnect output: Normally high (Vbat – 0.1V), Source current limit: 10mA (short circuit protected), Sink current: 0A (output free floating)
- Charge disconnect output: Normally high (Vbat – 0.1V), Source current limit: 10mA (short circuit protected), Sink current: 0A (output free floating)
- Pre-alarm output: Normally low, High (Vbat) in case of alarm, max. 1A (not short circuit proof)
- Remote (or System) on/off Remote L and Remote H: Use modes:
1. ON when the L and H terminal are interconnected
2. ON when the L terminal is pulled to battery minus (V <5V)
3. ON when the H terminal is high (V > 3V)
4. OFF in all other conditions
General:
- Operating temperature range: -40°C bis +60°C
- Humidity, maximum / average: 100% / 95%
- Protection, electronics: IP65
- DC power connection AB, LB, battery plus: M8
- DC connector battery minus: Faston-female, 6,3 mm
Enclosure:
- Weight: 2kg
- Dimensions (HxWxD): 65 x 120 x 340mm
Standards:
- Emission: EN 61000-6-3, EN 55014-1
- Immunity: EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2
- Automotive Directive: ECE R10-5
Victron Energy B.V
De Paal 35
1351 JG Almere-Haven
Netherlands
sales@victronenergy.com
Varianten ID
96628
Kontaktieren Sie doch einfach einen Mitarbeiter aus unserem Kundenserviceteam.
Wir sind für Sie telefonisch von Mo. bis Do. von 8:00 bis 12:30 Uhr und 13:30 bis 18:00 Uhr sowie
Freitags von 8:00 bis 12:30 Uhr und 13:30 bis 17:00 Uhr erreichbar.
Tel.: 06024 6341 560 oder per Fax unter 06024 6341 569
Natürlich stehen wir Ihnen auch per e-mail zur Verfügung: kontakt@fraron.de
Sie würden die Ware gerne vorher ansehen oder sich persönlich vor Ort beraten lassen?
Kein Problem, gerne können Sie sich alle Produkte in unserer Ausstellungsfläche ansehen.
Wir stehen Ihnen natürlich persönlich für ein Beratungsgespräch zur Verfügung.
Mo. bis Do. von 8:00 bis 12:30 Uhr und 13:30 bis 18:00 Uhr
Freitags von 8:00 bis 12:30 Uhr und 13:30 bis 17:00 Uhr
Welche Zahlungsarten stehen Ihnen zur Verfügung?
Barzahlung / EC Kartenzahlung bei Abholung in der Ladenfiliale in Schöllkrippen
Überweisung / Vorkasse
Nachnahme (Sie zahlen bei Erhalt direkt beim Paketzusteller)
PayPal inklusive Käuferschutz (für Länder der EU sowie Liechtenstein, Norwegen, Island)
Kreditkarte (Visa / Master)
Wie lange dauert der Versand der Ware?
Der Lagerstatus ist online auf der jeweiligen Produktseite angegeben. Lagernde Produkte, werden in Abhängigkeit von der Zahlart sofort oder nach Zahlungseingang versendet. Der Versand paketversandfähiger Waren erfolgt in alle Lieferländer per DHL. Die Paketlaufzeiten in Deutschland liegen bei 1-2 Werktagen. DHL stellt auch Samstag in Deutschland zu. Speditionsgut versenden wir über die Spedition Emons, die Laufzeiten liegen bei 2-3 Werktagen innerhalb Deutschlands, im Ausland kann dies nicht pauschal angegeben werden, bitte sprechen Sie uns an.
<div class="pdf"> <a href="https://www.dropbox.com/s/ds638quc8f7ldoq/Smart_BMS_BMS210055000-en.pdf?dl=0"target="_blank">Manual</a> </div>